Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Jastrzębie-Zdrój

Jeśli jako firma myślimy o tym, aby zaistnieć efektywnie w social media to z pewnością jako pierwsze skojarzenie przychodzi Facebook. Oprócz serwisów takich jak LinkedIn oraz Instagram stanowi to podatny grunt, na którym można budować zaufanie wśród fanów. Dlaczego warto prowadzić firmowe konto na Facebooku?

Tworzenie silnej marki i budowa wizerunku

Ludzie przywiązują wagę do tego, aby dowiedzieć się więcej o firmie z której usług korzystają lub posiadają jej produkty. Zwykła ludzka ciekawość i chęć wyrażenia swojej opinii wpływa na to, że są otwarci na wszelkiego rodzaju nowinki związane z ich ulubioną firmą. Jak wyjść temu naprzeciw? Poprzez publikację zdjęć z miejsca pracy, może jakąś historię powstawania danego produktu, ciekawe lub zabawne sytuacje związane z pracą. Wszystko to pozwoli tworzyć przyjazny wizerunek oparty na tym, że firma jest otwarta i dzieli się swoją wiedzą. Warto przy tym zwrócić uwagę na to, aby nie publikować suchych danych, które mało kogo będą interesować, a pozwolić na bardziej artystyczne podejście do tego jak wygląda praca w firmie, czyli na przykład zamiast napisać „otrzymaliśmy 100 sztuk nowych urządzeń”, opublikować zdjęcie przedstawiające pudła w których znajdują się te urządzenia i pozwolić domyślić się fanom co tak naprawdę firma chciała przez to przekazać. Warto również publikować informacje o nagrodach otrzymanych przez firmę, o wydarzeniach w których firma uczestniczy, dniach otwartych i inne ciekawe posty, które są interesujące z punktu widzenia użytkowników, a wpływają pozytywnie na wizerunek marki.

Stały kontakt i możliwość szybkiego reagowania na problemy

Firmowy fanpage jest nowoczesnym kanałem komunikacyjnym między klientem a firmą. Firmy dostrzegły w tym spory potencjał i widać, że dużo osób zamiast tradycyjnego kontaktu telefonicznego lub wysłania maila preferuje kontakt za pośrednictwem firmowego fanpage’a. Nie ma się czemu dziwić – jeśli fanpage jest regularnie aktualizowany to oznacza, że użytkownik może liczyć na szybką odpowiedź i aktywne rozwiązanie jego problemu, dlaczego więc nie skorzystać z możliwości komentarza pod postem lub wysłania prywatnej wiadomości? Warto przy tym zwrócić uwagę na to, aby żaden komentarz, który jest skierowany bezpośrednio do firmy, nie pozostał bez odpowiedzi. Należy więc podziękować za miłą opinię i ustosunkować się do negatywnej wypowiedzi w spokojny i rzeczowy sposób. Należy wziąć pod uwagę to, że każdy może przeczytać tego typu komentarze, a profesjonalizm, który firma okaże publicznie może zaprocentować, a nawet doprowadzić do sytuacji w której sami użytkownicy staną w obronie firmy.

Interesuje Cię ten temat? Przeczytaj pełny artykuł na naszej stronie

1000 Znaków do wykorzystania