Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Jastrzębie-Zdrój

Serwisy społecznościowe typu Facebook, Instagram czy też LinkedIn są dzisiaj na tyle popularne, że trudno przejść obok nich obojętnie. Firma, która stawia swoje pierwsze kroki w social media ma zapewne wiele pytań i wątpliwości. Ten artykuł przedstawia część najczęściej i w zasadzie najważniejszych pytań.

Czy Facebook i inne serwisy social media są darmowe?

Tak, serwis Facebook jest w pełni darmowy, niezależnie od tego czy prowadzimy firmę i posiadamy tam konto firmowe, czy też konto prywatne. Facebook zarabia na reklamach i jeśli przedsiębiorca chce wypromować swój fanpage w szerokim gronie odbiorców to zwykle musi wykorzystać do tego wbudowane narzędzia reklamowe. Podobnie wygląda to w przypadku serwisu Instagram czy przy opcji prowadzenie Linkedin – wizytówka firmowa i prowadzenie konta firmowego jest bezpłatne, natomiast dostęp do zaawansowanych narzędzi, które służą promocji wymaga opłat lub też same zakupy jednostek reklamowych są płatne.

Jakie korzyści niesie ze sobą obecność w social media?

Korzyści jest całkiem sporo, ale tylko umiejętne prowadzenie profilu firmowego może przynieść realny profit w postaci lepszej sprzedaży. W dobie dzisiejszej sytuacji kryzysowej, która panuje obecnie na rynku usług i towarów, jest to bardzo ważny aspekt dla każdej firmy. Skuteczną i profesjonalną pomoc w czasach wspomnianego kryzysu, nie tylko z zakresu social media, oferują specjalne agencje interaktywne (przykładem jest tutaj m.in. https://kryzysowy.marketing). Mimo wszystko najczęściej popełnianym błędem jest założenie, że efekty przychodzą od razu. Jest zgoła inaczej – budowanie zaufania i wizerunku firmowego w serwisie społecznościowym wymaga zainwestowania dużej ilości czasu oraz wymaga cierpliwości. Dużą korzyścią dla przedsiębiorcy jest też możliwość szybkiego kontaktu z potencjalnym klientem – serwisy social media mają to do siebie, że pozwalają na łatwy kontakt i motywują do tego, aby aktywnie uczestniczyć w życiu strony firmowej poprzez komentowanie oraz polubienie postów.

Gdzie w social media założyć konto?

Istnieje dużo serwisów społecznościowych. Niektóre są mniej popularne, ale to nie znaczy, że firma powinna skupiać się wyłącznie na promocji w najbardziej popularnych serwisach. Warto zwrócić uwagę na profil firmy i dopasować go do rodzaju serwisu społecznościowego. Natomiast niezależnie od rodzaju działalności firmy to właśnie Facebook powinien być wybierany jako pierwszy. Co oczywiście oznacza, że z czasem warto budować profile firmowe również na innych portalach typu social media. Jeśli firma przywiązuje wagę do tego, aby zyskać nowych pracowników i ogólnie dba o relacje biznesowe to koniecznie powinna pojawić się na LinkedIn (więcej informacji znaleźć można na https://in.48.media). Instagram oraz Pinterest to wręcz obowiązkowe serwisy dla firm, które stawiają na aspekt wizualny w swoich produktach, czyli przykładowo produkcja lub sprzedaż nowych kreacji ubraniowych.

Najczęstsze pytania o social media dla firm