UM Jastrzębie-Zdrój: Nie składamy broni w walce o kolej. Prezydent Hetman pisze do parlamentarzystów
Ważą się losy kolei w Jastrzębiu-Zdroju. Na drodze do szczęścia mogą stanąć szkody górnicze.
W planach budowy kolei szybkich prędkości nasze miasto niezmiennie rekomenduje przebieg linii 170 po śladzie starej linii 159 od Pawłowic do Jastrzębia-Zdroju, z utworzeniem przystanku/stacji kolejowej na terenie miasta.
Powyższa rekomendacja została wyrażona we wspólnym stanowisku miasta Jastrzębia-Zdroju oraz gmin Godów, Gorzyce i Mszana, którą samorządowcy zawieźli do Warszawy do Marcina Horały Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego. Ku ich zdziwieniu, wariant ten został już wcześniej sceptycznie oceniony przez projektantów Centralnego Portu Komunikacyjnego. Po opiniach spółek górniczych, przebieg linii 170 jest mało realny. Wszystko przez szkody górnicze.
- Otrzymaliśmy informację, że aktualnie najbardziej prawdopodobny jest wariant W54, czyli biegnący ze Skrzyszowa wzdłuż autostrady A1 w Połomi i dalej przez Świerklany
mówi Roman Foksowicz, zastępca prezydenta Jastrzębia-Zdroju.
I dodaje, że stanowisko miasta, jak i pozostałych gmin, pozostaje niezmienne.
- W naszym przekonaniu przebieg trasy kolejowej po linii nr 170 zagwarantuje optymalne pod względem kosztowym, logistycznym, społecznym i komunikacyjnym rozwiązanie, minimalizując ewentualne negatywne konsekwencje dla mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów realizujących swoje inwestycje i zadania
- podkreśla.
Losy kolei w Jastrzębiu-Zdroju nie są jeszcze przesądzone. W ministerstwie padły deklaracje o chęci dalszych rozmów nad najbardziej optymalnym rozwiązaniem dla przebiegu kolei przez nasz region. Tym razem do negocjacji mają zasiąść nie tylko przedstawiciele CPK i samorządów, ale także reprezentanci spółek górniczych.
Władze miasta nie zasypiają gruszek w popiele i już dziś apelują do parlamentarzystów o poparcie dla przebiegu rekomendowanego przez gminy.
- Z informacji przekazanych na spotkaniu dowiedzieliśmy się również że KDP będzie posiadało dwa tory. Częstotliwość przejazdu linią KDP pociągów InterCity, InterRegio i RegioExpress, naszym zdaniem całkowicie uniemożliwia ruch pociągów Regio, obsługujących połączenia lokalne. Propozycja pominięcia Jastrzębia-Zdroju w kwestii przebiegu KDP i pojawienie się wariantu wzdłuż autostrady A1, o którym wcześniej nie było mowy, nie satysfakcjonuje mieszkańców naszego miasta, a także regionu
mówi prezydent Anna Hetman.
- Zwracam się więc z prośbą o podjęcie wspólnych działań pozwalających na korzystne dla Jastrzębia-Zdroju rozstrzygnięcie przebiegu linii kolejowej przez CPK Kolei Dużych Prędkości i utworzenie w naszym mieście pierwszego od granicy Polsko-Czeskiej przystanku na trasie Ostrawa-Jastrzębie-Zdrój
- napisała w liście do parlamentarzystów.
Stanowisko w sprawie linii 170Format pliku: docx | Rozmiar pliku: 22 KB
List do parlemantarzystów w sprawie koleiFormat pliku: pdf | Rozmiar pliku: 905 KB
List do parlemantarzystów w sprawie koleiFormat pliku: docx | Rozmiar pliku: 49 KB
Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój, jastrzebie.pl/strefa-mieszkanca/aktualnosci/aktualnosc/nie-skladamy-broni-w-walce-o-kolej-prezydent-hetman-pisze-do-parlamentarzystow/
Autor: krystian