Obecnie do najczęściej stosowanych metod sprzedaży możemy zaliczyć telesprzedaż. Z pewnością dla wielu osób telemarketing kojarzy się z nakłanianiem potencjalnych klientów na zakup danych produktów. Obecnie sprzedaż telefoniczna posiada wiele zalet.

Definicja pojęcia telesprzedaż

Telesprzedaż posiada wiele definicji, możemy to pojęcie rozumieć jako sprzedaż produktu lub różnorodnymi działaniami telefonicznymi, które mają za zadanie pomóc nam w aktywnym pozyskiwaniu klientów. Wbrew pozorom sprzedaż przy pomocy telefonu ma za zadanie zwiększać zyski, minimalizować koszty sprzedaży oraz w większy sposób zadowolić klientów. Dla wielu osób telemarketing kojarzy dość negatywnie, a konkretnie z namawianiem klientów na zakup konkretnych produktów. Obecnie wiele osób zmieniło zdanie na temat tej formy sprzedaży, a tym samym wzrosła jej popularność. Rozmowa z klientem przez telefon sprawia, że możemy w krótkim czasie dostarczyć dużej ilości informacji naszym potencjalnym klientom. Z reguły wystarczy zaledwie kilka minut, aby sfinalizować sprzedaż. Telesprzedaż pozwala nam również sprawnie rozwiązywać problemy, oraz rozwiewać wszelkie wątpliwości na temat produktów.

Zdradzamy szczegóły sprzedaży telefonicznej

Telemarketing i jego zasady

Aby zająć się sprzedażą towarów przez telefon konieczne jest tworzenie bazy z listą klientów. Oczywiście wszelkie procesy powinniśmy zacząć od określenia grupy potencjalnych kupców, czyli osób, które mogą być zainteresowane kupnem oferowanych przez nasze przedsiębiorstwo towarów. Pamiętajmy, że im dłuższa baza, tym mamy większą możliwość pozyskania klientów. W ciągu kilkuminutowej rozmowy ważne jest przekazanie korzyści z zakupu danego towaru lub skorzystania z konkretnej usługi. Również ważną w telesprzedaż kwestią jest doświadczenie oraz umiejętności osoby prowadzącej rozmowę. Im większa wiedza telemarketera tym profesjonalna i sprawna rozmowa. Każdy telemarketer w ciągu prowadzenia rozmów z klientami powinien odpowiadać na wszelkie zadawane pytania, przyjmować reklamacje, zbierać informacje o towarach oraz przekazywać je klientom oraz budować dobre relacje z dzwoniącymi.

Najlepszy telemarketer, czyli o najważniejszych cechach

Obecnie wiele klientów ocenia dane przedsiębiorstwo po tym, jak przebiegła rozmowa. Sprzedawca telefoniczny ma więc za zadanie posiadać takie umiejętności, jak zrozumienie oraz aktywne słuchanie klientów. Takie osoby sprawnie identyfikują potrzeby rozmówców i w odpowiedni sposób przedstawiają aktualną ofertę. Sprzedawca rozmawiający przez telefon powinien charakteryzować się przyjemnym oraz optymistycznym tonem. Nie bez znaczenia jest również posiadanie dokładnych informacji na temat aktualnych kampanii i konkretnych produktów, które pomogą nam w wyczerpujący sposób odpowiadać na pytania potencjalnych kupców. Pamiętajmy o tym, że nasi klienci bardzo dobrze przygotowują się do rozmów z telemarketerami i dokładnie układają pytania, które będą chcieli zadać. Jeżeli nasza firma pracuje z zagranicznymi kontrahentami, personel odpowiedzialny za sprzedaż telefoniczną powinien znać kilka języków obcych, co znacznie pomoże w rozmowach oraz negocjacjach.

Mimo że, sprzedaż telefoniczna wielu osobom kojarzy się negatywnie, obecnie stała się jedną z najczęściej stosowanych metod sprzedażowych. Kluczem do sukcesu w sprzedaży telefonicznej jest dobór odpowiedniej kadry pracowniczej. To właśnie ludzie, którzy prowadzą rozmowę mają za zadanie zachęcić potencjalnych klientów do zakupu oferowanych produktów czy usług.