UM Jastrzębie-Zdrój: Koniec z telefonicznym umawianiem wizyt

4 min czytania

Od 5 lipca duże zmiany usprawniające obsługę mieszkańców w jastrzębskim magistracie.

Mieszkańcy Jastrzębia-Zdroju będą mogli zaplanować dzień, a nawet godzinę rejestracji pojazdu czy odbioru dowodu osobistego. Od 5 lipca wszystkie sprawy w Urzędzie Miasta i Urzędzie Stanu Cywilnego będzie można załatwić bez konieczności telefonicznego umawiania się. Tego dnia uruchomiony zostanie system kolejkowy, który usprawni obsługę klientów oraz podniesie jakość i efektywność usług. Wizyty w urzędzie będzie można zaplanować nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem.

- Wsłuchujemy się w potrzeby naszych mieszkańców. Czas pandemii pozwolił nam dokładnie przyjrzeć się dotychczasowemu systemowi obsługi klientów. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowoczesnego systemu rejestracji. W ten sposób zadbamy o komfort mieszkańców i zaoszczędzimy ich czas. To też wyraz troski o zdrowie jastrzębian i podniesienie komfortu ich obsługi

mówi prezydent Anna Hetman.

Wraz z wdrożeniem systemu kolejkowego w holu Urzędu Miasta oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego staną automaty biletowe z dotykowym ekranem. Oprócz tego wizytę będzie można umówić na naszej stronie internetowej.

Od 5 lipca jastrzębski magistrat będzie w pełni dostępny dla klientów. Nie będzie konieczności wcześniejszego umówienia się telefonicznego. System kolejkowy będzie obejmował wydziały, w których załatwienie poszczególnych spraw powodowało tworzenie się kolejek. Dotyczy to w głównej mierze spraw z zakresu rejestracji pojazdów, wydawania praw jazdy, dowodów osobistych i paszportów, spraw meldunkowych, dodatków mieszkaniowych i energetycznych, gospodarki odpadami i spraw z zakresu działania USC.

- System jest tak zaprogramowany, by rejestrować kolejne osoby w określonych odstępach czasu. Co ważne, jeśli chcemy np. zameldować 3-osobową rodzinę, musimy zarezerwować 3 bilety, ponieważ każda rejestracja równoznaczna jest z zaplanowaniem dla klienta czasu potrzebnego na jego obsługę

tłumaczy sekretarz miasta Krzysztof Kucia.

Od początku będziemy monitorować funkcjonowanie systemu. W zależności od preferencji mieszkańców, będziemy tak go modyfikować, by maksymalnie skrócić czas oczekiwania na wizytę w urzędzie

- dodaje.

Jak umówić wizytę będąc poza urzędem?

Wystarczy wejść na stronę, wybrać sprawę, którą chcemy załatwić, podać swoje dane i wybrać termin. Uwaga! Termin możemy rezerwować z maksymalnie dwutygodniowym wyprzedzeniem.

Klient otrzyma potwierdzenie z kodem rezerwacji. W dniu zaplanowanej wizyty, po wejściu do urzędu, w holu głównym należy pobrać bilet,****wpisując numer rezerwacji w automacie biletowym znajdującym się w holu. Następnie otrzymamy wydrukowany bilet, którego numer wyświetli się na ekranie wskazując okienko lub pokój obsługi. Można także skorzystać z aplikacji mobilnej QMS Everywhere i będąc w promieniu 500 merów od urzędu, pobrać bilet w wersji elektronicznej.

Jak załatwić sprawę bez wcześniejszego umawiania się?

W każdej chwili można po prostu przyjść do urzędu, pobrać bilet w automacie biletowym i poczekać na swoją kolej. Będąc w urzędzie lub w jego otoczeniu można też skorzystać z aplikacji QMS Everywhere. Zasady obsługi są takie same, jak przy korzystaniu z automatu biletowego.

Jakie sprawy są objęte systemem kolejkowym?

System dotyczy tych spraw, które są najczęściej załatwiane przez mieszkańców:

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie prawa jazdy
  • wydawanie dowodów osobistych
  • sprawy meldunkowe
  • wydawanie paszportów
  • dodatki mieszkaniowe i energetyczne
  • deklaracje-odpady
  • sprawy Urzędu Stanu Cywilnego

Ile spraw można załatwić na raz?

Pobierając bilet należy pamiętać o zasadzie 1 bilet = 1 sprawa”. Jeśli chcemy np. wyrobić paszporty dla 4-osobowej rodziny, musimy zarezerwować termin lub pobrać bilecik czterokrotnie, po jednym na każdą osobę. Przy rejestracji pojazdów należy pobrać tyle biletów ile pojazdów będzie rejestrowanych.

Co, jeśli jednego dnia muszę założyć wniosek o paszport, dowód i załatwić meldunek?

Jeśli korzystasz ze strony internetowej, umów 3 wizyty w następującym po sobie czasie. Jeśli chcesz załatwić sprawy bez wcześniejszego umawiania się, pobierz pierwszy bilet, a po załatwieniu sprawy kolejny.

Czy w pozostałych sprawach (np. wydanie karty dużej rodziny lub karty wędkarskiej, wnioski o dotacje, pozwolenia) trzeba umawiać się telefonicznie?

Wszystkie pozostałe sprawy można załatwić bez wcześniejszego umawiania się i bez systemu kolejkowego. Wystarczy przyjść do Urzędu Miasta i udać się do odpowiedniego wydziału.

Co zrobić, jeśli po przyjściu do urzędu okaże się, że nie ma już wolnych terminów danego dnia?

Proponujemy zaplanowanie wizyty w innym dniu za pomocą systemu rezerwacji internetowej lub zapraszamy w inny dzień pracy urzędu.

Pobrałem swój bilecik, jednak przeoczyłem swoją kolej. Co mam zrobić?

W takim przypadku musisz pobrać nowy bilet lub po raz kolejny zaplanować swoją wizytę w urzędzie.

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój, jastrzebie.pl/strefa-mieszkanca/aktualnosci/aktualnosc/koniec-z-telefonicznym-umawianiem-sie-na-wizyty

Autor: krystian