Już od 1 lipca wniosek w ramach programu Rodzina 500 plus oraz programu „Dobry Start” można złożyć przez internet. E-wniosek można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl, PUE ZUS oraz bankowości elektronicznej.

Natomiast od 1 sierpnia rusza nabór wniosków w ramach programu Rodzina 500 plus, świadczenia Dobry  Start, zasiłków rodzinnych z dodatkami oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego w formie papierowej.

Wnioski w formie papierowej będzie można składać:

w punkcie obsługi klienta przy ul. Zielonej 20A w poniedziałki, wtorki i środy w godz. od 7.30 do 14.00, w czwartki w godz. od 12.00 do 17.00 i w piątki w godz. od 7.30 do 12.00

lub listownie za  pośrednictwem poczty polskiej na adres: Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój, Wydział Spraw Rodzinnych i Alimentacyjnych, al. Piłsudskiego 60 oraz w dalszym ciągu przez Internet.

W Wydziale przy ul. Zielonej 20A klienci będą mogli  złożyć wnioski o jednorazową zapomogę z tytułu urodzenia się dziecka oraz wnioski o świadczenie rodzicielskie. W tym samym miejscu obsługiwane będą również osoby zgłaszające zmiany wysokości dochodów, sytuacji rodzinnej, podjęcie pracy poza granicami kraju, tj. w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz inne zmiany mające wpływ na otrzymywane już świadczenia.

W punkcie obsługi klienta przy ul. Zielonej 16A będą obsługiwani wyłącznie klienci starający się o świadczenia opiekuńcze związane z niepełnosprawnością, tj.  zasiłek pielęgnacyjny, świadczenie pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy, zasiłek dla opiekuna, oraz ubiegający się o świadczenie w ramach ustawy „Za życiem”.

Zachęcamy do składania wniosków przez internet. Elektronicznie złożony wniosek wpłynie na sprawne prowadzenie postępowań administracyjnych, a jednocześnie skróci czas oczekiwania w kolejkach.

 

INFORMATOR