Policjanci z jastrzębskiej komendy zatrzymali 26-latka, który jechał na hulajnodze elektrycznej. Co więcej, badanie alkomatem wykazało w jego organizmie prawie 2 promile, ale to nie wszystko, kierujący rowerem elektrycznym, także miał niecałe 1,5 promila. Za nieodpowiedzialne zachowanie mężczyźni zostali ukarani mandatami karnymi na kwotę 2500 zł.

Policjanci z jastrzębskiej komendy, co noc patrolują ulice miasta. W niedzielę na osiedlu 1000-lecia około godziny 1:05 uwagę ich zwrócił mężczyzna, który przewrócił się, jadąc na elektrycznej hulajnodze. Stróże prawa skontrolowali trzeźwość mężczyzny. Jak się okazało, 26-latek z powiatu pszczyńskiego miał w organizmie 2 promile. Spotkanie z mundurowymi skończyło się dla 26-latka mandatem karnym w wysokości 2500 złotych.


Tego samego dnia w godzinach popołudniowych policjanci ruchu drogowego zatrzymali do kontroli drogowej mężczyznę jadącego rowerem elektrycznym. Badanie 41-latka wykazało prawie 1,5 promila w wydychanym powietrzu. Jastrzębianin także został ukarany mandatem karnym w wysokości 2500 złotych.


Przypominamy kilka ważnych zasad, które obowiązują w trakcie korzystania z hulajnogi elektrycznej:


Kierujący hulajnogą elektryczną jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić – z prędkością dopuszczalną 20 km/h. Dodatkowo jest obowiązany korzystać z jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h, w przypadku gdy brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów – z prędkością dopuszczalną 20 km/h. Kierujący może wyjątkowo poruszać się chodnikiem lub drogą dla pieszych, gdy chodnik jest usytuowany wzdłuż jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 30 km/h i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów – z zachowaniem następujących zasad:
• jazda z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego,
• zachowanie szczególnej ostrożności,
• ustępowanie pierwszeństwa pieszemu oraz nieutrudnianie ruchu pieszemu.