Mieszkanka Jastrzębia oszukana na TikToku. Straciła ponad 200 zł

Do jastrzębskiej komendy zgłosiła się 41‑latka, która zapłaciła za ogłoszenie o sprzedaży żywych raków i nie otrzymała towaru. Po opłaceniu zamówienia kontakt ze sprzedającym urwał się w dniu, kiedy miała zostać nadana przesyłka do paczkomatu.
41‑latka przeglądała TikToka i natrafiła na ogłoszenie o sprzedaży żywych raków. Ze sprzedającym skontaktowała się przez komunikator WhatsApp. W wiadomościach otrzymała numer konta do przelewu oraz numer telefonu do wykonania przelewu blik. Ustalono dostawę do paczkomatu.
Po wykonaniu płatności sprzedający potwierdził otrzymanie środków i zadeklarował nadanie paczki. W umówionym terminie przesyłka nie została dostarczona, a dalszy kontakt ze sprzedającym był niemożliwy - nie odbierał telefonów i nie odpowiadał na wiadomości. Zgłaszająca straciła ponad 200 złotych.
Sprawę przyjęła do wiadomości jastrzębska komenda. Komenda Miejska Policji w Jastrzębiu‑Zdroju przypomina o ostrożności przy zakupach w internecie i rekomenduje weryfikowanie sprzedawców przed przelewem.
Policja przestrzega, by nie kupować od niesprawdzonych sprzedawców, nie klikać w przesłane linki do płatności oraz uważnie czytać SMS‑y autoryzacyjne. Jeżeli niefortunnie stanie się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej.
na podstawie: KMP Jastrzębie Zdrój.
Autor: krystian

