Oszuści znów zaatakowali, jastrzębianka straciła ponad 15 tysięcy złotych

W ostatnim czasie mieszkańcy naszego regionu znów stali się celem oszustów, którzy wykorzystują zaufanie i emocje innych. W jednym z przypadków, seniorka straciła swoje oszczędności na rzecz przestępców, którzy podszyli się pod jej córkę oraz lekarza. Policja apeluje o ostrożność i czujność w kontaktach telefonicznych.
- Metoda na zaufanie schemat oszustwa
- Przykład czujności - druga mieszkanka zareagowała na czas
- Apel policji - bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Metoda na zaufanie schemat oszustwa
Wczoraj, do dwóch mieszkanek z okolicy zadzwonił rzekomy syn oraz lekarz, informując je o nagłej potrzebie finansowej związanej z leczeniem. W jednym z przypadków, seniorka uwierzyła w dramatyczną historię, że jej córka zachorowała na Covid-19 i potrzebuje 30 tysięcy złotych na leki. Aby wzmocnić swoją wiarygodność, oszust przekazał słuchawkę mężczyźnie, który miał rzekomo być lekarzem. Taki zabieg miał na celu wzbudzenie jeszcze większego zaufania i paniki.
Zdezorientowana kobieta, pod wpływem emocji i presji czasu, uwierzyła w opowieść oszustów. Przekazała im nie tylko pieniądze, ale również biżuterię oraz kolekcjonerskie złote monety, co łącznie dało wartość ponad 15 tysięcy złotych. Dopiero po rozmowie z prawdziwą córką, seniorka zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.
Przykład czujności - druga mieszkanka zareagowała na czas
Na szczęście, druga z kobiet wykazała się większą ostrożnością. Podczas rozmowy telefonicznej, gdy mężczyzna podający się za jej syna informował ją o rzekomej chorobie, była na tyle czujna, że nie uwierzyła w jego słowa. Odpowiedziała, że w domu nie ma pieniędzy i szybko zakończyła rozmowę. Jej decyzja uratowała ją przed utratą cennych oszczędności.
Apel policji - bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
W związku z rosnącą liczbą oszustw, policja apeluje do mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności w kontaktach telefonicznych. Apelujemy o ostrożność i ograniczone zaufanie do osób, które słyszymy w słuchawce naszych telefonów. Pamiętajmy, że nasi współrozmówcy mogą podać się za każdego współmałżonka, dziecko, wnuka, urzędnika, policjanta czy pracownika banku przypominają funkcjonariusze. Warto pamiętać, że każdy niecodzienny telefon powinien budzić naszą czujność, a w przypadku podejrzanych sytuacji należy rozłączyć się i skontaktować się z policją.
W obliczu tak niebezpiecznych sytuacji, warto również edukować najbliższych, szczególnie osoby starsze, na temat metod działania oszustów. Zachowanie czujności i zdrowego rozsądku może uchronić przed utratą oszczędności oraz cennych przedmiotów. Nigdy nie przekazujmy naszych pieniędzy obcym osobom, niezależnie od okoliczności.
Źródło: KMP Jastrzębie Zdrój
Autor: krystian