Audyt SEO - jak powinien wyglądać?

3 min czytania
Audyt SEO - jak powinien wyglądać?

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań w zakresie pozycjonowania strony, należy dokładnie sprawdzić jej zawartość. W wielu przypadkach okazuje się, że nie ma potrzeby inwestowania ogromnych środków finansowych w pozyskiwania linków, czy też tworzenie treści, a wystarczy drobna optymalizacja techniczna witryny. Taki prosty zabieg może znacząco poprawić widoczność strony na liście wyszukiwań. Żeby jednak dowiedzieć się, co można poprawić na stronie www należy przeprowadzićspecjalny audyt SEO. Czym on jest i jakie ma elementy opowiadają przedstawiciele Pozycjonowanie Warszawa. Zapraszam do zapoznania się z ich wskazówkami.

Kiedy wykonać audyt SEO?

Właściwych momentów na wykonanie audytu SEO jest co najmniej kilka. Takie newralgiczne momenty dotyczą przede wszystkim okresów, w których w obrębie witryny przeprowadzane są poważniejsze zmiany. Analiza jej zawartości pomoże wskazać, czy podążają one w odpowiednim kierunku. Kiedy warto skorzystać z audytu SEO?

  • podczas tworzenia strony internetowej,

  • w momencie wprowadzania poważnych zmian w kodzie strony,

  • podczas zmiany agencji obsługującej działania mające na celu pozycjonowanie strony,

  • w momencie, kiedy strona generuje niewielki ruch organiczny,

  • kiedy inne audyty wykazują dużą liczbę błędów.

Korzystać z profesjonalnych audytów SEO należy regularnie, kiedy prowadzimy jakiekolwiek działania mające na celu poprawę widoczności witryny.

Jakie elementy zawiera audyt SEO?

Firma, czy też specjalista, któremu zlecamy wykonanie audytu SEO badają stronę pod kątem jej atrakcyjności dla wyszukiwarki Google. W rezultacie takiego badania otrzymujemy specjalny raport, który pełen jest wytycznych, zaleceń oraz porad jak poprawić widoczność naszej strony. Zamieszczone tam zapisy powinny trafić do programisty, osoby odpowiedzialnej za planowanie działań SEO, a także redaktorów treści.

Jakie elementy strony bada audyt? Podpowiadają nam specjaliści z Pozycjonowanie Warszawa.

  • badanie fraz kluczowych na stronie,

  • optymalizacja techniczna strony - szybkość wczytywania, wersja responsywna.

  • analiza tytułów i nagłówków w obrębie witryny,

  • analiza tytułów i opisów stron,

  • analiza treści na stronie,

  • analiza struktury serwisu.

Profesjonalny audyt wykonany przez specjalistę od pozycjonowania powinien zawierać również analizę konkurencji, a przede wszystkim propozycje rozwiązań, które pozytywnie wpłyną na pozycje osiągane przez stronę.

Ile kosztuje audyt strony internetowej?

Cena audytu SEO zależy od kilku czynników. Przede wszystkim wpływ na koszt tej usługi ma jej stopień rozbudowania - im bardziej szczegółowy charakter ma mieć dokumenty, tym musimy więcej zapłacić. Warto pamiętać, że do wykonania wielu badań potrzebne są specjalistyczne narzędzia, których utrzymanie może kosztować nawet kilkaset złotych miesięcznie. Cena zależy również od firmy, która go wykonuje, a także wielkości samej strony.

Jak wskazują pracownicy jednej z agencji pozycjonowania w Warszawie - przeciętny koszt tej usługi waha się od 500 do 700 złotych. Niektóre agencje żądają za tą czynność kwoty przekraczającej nawet 1000 złotych, ale średnia cena jest blisko połowę niższa. Warto zachować czujność, kiedy oferowany jest nam darmowy audyt SEO - może być on wykonywany automatycznie przez specjalne programy przez co ich wartość merytoryczna jest mała. Lepiej w tym temacie zaufać specjalistom, którzy taki audyt wykonują profesjonalnie, ponieważ tylko taki raport będzie dobrym punktem wyjścia do planowania kolejnych działań SEO.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

jastrzebienews_kf