Wszystkich zmian w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej można dokonać zdalnie - z wykorzystaniem profilu zaufanego.

NA zdjęciu młody mężczynza siedzi na kanapie i pracuje z laptopem
fot.pixabay.com

Wszystkie sprawy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (wpisy, zmiany, zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej, wznowienie wykonywania działalności, wykreślenie z CEIDG) można załatwić przez internet, bez wychodzenia z domu.

W internecie, tak jak podczas osobistej wizyty w urzędzie, trzeba udowodnić swoją tożsamość. W sieci nie da się wylegitymować dowodem osobistym, dlatego potrzebny jest kwalifikowany certyfikat (płatny) lub darmowy profil  zaufany. Każdy może mieć tylko 1 profil zaufany, ponieważ jest on przyporządkowany do numeru PESEL. Jeśli nie masz Profilu Zaufanego, możesz go szybko uzyskać poprzez internet, wystarczy że korzystasz z bankowości elektronicznej.

Wniosek o wpis (zmianę, zawieszenie, wznowienie, wykreślenie) do CEIDG można założyć w kilku krokach:

1. Załóż Profil Zaufany (jeżeli nie posiadasz certyfikatu ani profilu zaufanego)

Profil Zaufany załóż przez konto w twoim banku. Nie musisz wtedy już nic dodatkowo potwierdzać, bo bank sam przekaże twoje dane do serwisu pz.gov.pl

Poniżej pełna lista banków z możliwością założenia Profilu Zaufanego:

- Alior Bank

- Bank Millennium

- Bank PKO

- ING Bank Śląski

- Inteligo

- mBank

- PKO Bank Polski

- Santander

- T-mobile Usługi Bankowe

- a także Envelo (Grupa Poczty Polskiej).

Jeśli potwierdziłeś Profil Zaufany przez bankowość internetową, zawsze powinieneś logować się za pośrednictwem swojego serwisu bankowości online, z którym powiązałeś swój profil. Tak więc, logując się np. do biznes.gov.pl, po wybraniu sprawy, którą chcesz załatwić, na stronie logowania wybierasz ProfilZaufany, a następnie klikasz ikonę swojego serwisu bankowości internetowej i logujesz się przez stronę swojego banku.

Tak samo postępujesz, gdy po wypełnieniu wniosku podpisujesz go Profilem Zaufanym i zostajesz przekierowany na stronę Profilu Zaufanego. 

2. Wejdź na www.firma.gov.pl

(otwiera się strona z CEIDG), należy kliknąć w żółte pole „złóż wniosek
w CEIDG bez wychodzenia z domu” a następnie w punkt 2 „załóż konto
w
CEIDG”, dalej w „login.gov.pl”, wypełnij 4 etapy tworzenia konta
i aktywuj je (maila aktywacyjnego znajdziesz w swojej skrzynce
pocztowej)

3. Zaloguj się poprzez „Login.gov.pl”

4. Przygotuj swój wniosek. Wybierz odpowiednią operację we wpisie:

- załóż działalność gospodarczą

- zmień dane we wpisie (gdy np. trzeba dopisać rachunek bankowy
albo biuro rachunkowe, albo kod PKD itd.)

- zawieś działalność gospodarczą

- wznów działalność gospodarczą

- wykreśl z CEIDG.

Wypełnij obowiązkowo podświetlone na czerwono pola oraz te pola, które chcesz zmienić, zaznaczając „x” w odpowiednim polu i dopisanie zmian.

5. Podpisz i wyślij wniosek.

Jeżeli pojawi się jakiś problem, dzwoń na infolinię CEIDG :

tel. 0 801 055 088 lub tel. 22 765 67 32