UM Jastrzębie-Zdrój: Tak nie sławi miasta nikt inny!
Rozgrywki z udziałem Jastrzębskiego Węgla wygenerowały rekordowy ekwiwalent reklamowy dla Jastrzębia-Zdroju.
Jastrzębie-Zdrój, jako partner główny klubu, może liczyć na ekspozycję nazwy miasta, logotypu, banerów i haseł promocyjnych nie tylko w lokalnych mediach, ale przede wszystkim - ogólnopolskich. Rywalizacja Jastrzębskiego Węgla w jednej z najlepszych lig świata i w europejskich pucharach przyciąga przed odbiorniki telewizyjne ogromną ilość kibiców. Łączna oglądalność meczów Jastrzębskiego Węgla w telewizji wyniosła 8 035 622 widzów. Od października 2021 r. do maja 2022 r. w telewizjach ogólnopolskich pojawiło się 44 266 ekspozycji związanych z naszym miastem. W prasie drukowanej pojawiło się ponad 2 000 publikacji, w Internecie 9 640. W sumie przekłada się to na rekordowy ekwiwalent reklamowy w wysokości 36 632 258,00 zł.
Czym jest ekwiwalent reklamowy? To cena, jaką należałoby zapłacić za wykupienie konwencjonalnej reklamy o podobnym zasięgu. Raport Badanie efektywności sponsoringu w mediach” wykonany został przez firmę Sponsoring Insight Research & Consulting na zlecenie Polskiej Ligi Siatkówki S.A. Badanie objęło kilkanaście tysięcy portali i serwisów internetowych, ponad 1000 tytułów prasowych oraz minimum 16 ogólnopolskich stacji TV.
- Miasto nigdy, w żadnym wypadku, nie mogłoby sobie pozwolić na wykupienie tak gigantycznej kampanii, w dodatku trwającej tak długo. Ale możemy robić coś innego stwarzanie warunków rozwoju dla sportu wprost przekłada się na zwiększanie rozpoznawalności i atrakcyjności naszego miasta, czego najlepszym dowodem są wyniki raportu
powiedziała Anna Hetman, prezydent miasta.
W minionym sezonie Jastrzębski Węgiel uzyskał najwyższą w historii Klubu wartość ekspozycji medialnych swoich partnerów wynoszącą 150 537 098,91 zł.
Źródło: jastrzebskiwegiel.pl
Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój, jastrzebie.pl/strefa-mieszkanca/aktualnosci/aktualnosc/tak-nie-slawi-miasta-nikt-inny
Autor: krystian