Nauczyciele z Jastrzębia rozmawiali o godności i integracji podczas konferencji

W Instytucie Dialogu i Dziedzictwa zebrali się pedagodzy, by porozmawiać o tym, jak szkoła może stać się miejscem bardziej otwartym i empatycznym. W wydarzeniu wzięli udział nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych z Jastrzębia-Zdroju. Konferencja miała odbyć się 20 listopada i nosiła tytuł „Kierunek inteGRACJA”.
- W Jastrzębiu-Zdroju o przełamywaniu barier i szacunku
- Instytut Dialogu i Dziedzictwa – Łaźnia Moszczenica jako przestrzeń wymiany
W Jastrzębiu-Zdroju o przełamywaniu barier i szacunku
Konferencja postawiła na rozmowę o godności i podmiotowości osób z niepełnosprawnościami oraz o tym, jak edukacja kształtuje postawy. Uczestnicy omawiali sposoby uwrażliwiania uczniów na różnorodność, zmniejszania lęków i rozbijania stereotypów, które wciąż utrudniają pełne uczestnictwo w życiu społecznym. Dla wielu nauczycieli spotkanie było okazją do zebrania praktycznych pomysłów, które można zastosować w codziennej pracy z uczniem.
Instytut Dialogu i Dziedzictwa – Łaźnia Moszczenica jako przestrzeń wymiany
W roli prelegentek wystąpiły praktyczki znane z pracy na rzecz integracji. Mówiono m.in. o wewnętrznej motywacji i współdziałaniu w zespole (prelekcja Anety Esnekier), o budowaniu widoczności i praw osób z niepełnosprawnością na przykładzie doświadczeń Dominiki Kasińskiej, oraz o podejściu do uczenia uczniów w spektrum autyzmu i pracy z uczniami o zróżnicowanym potencjale intelektualnym, które przedstawiła Monika Makos-Gałan. Organizatorzy i eksperci podkreślali, że konferencja to nie tylko wykłady, lecz także zachęta do podejmowania konkretnych działań na szkolnym gruncie.
na podstawie: UM Jastrzębie-Zdrój.
Autor: krystian

