Jak zaprojektować stronę internetową?

6 min czytania
Jak zaprojektować stronę internetową?

Chcesz zacząć działać w e-biznesie? Masz już pomysł, świetną ofertę i przygotowaną strategię? W takim razie już tylko krok dzieli Cię od rozpoczęcia działań online a jest nim własna witryna internetowa. Postaw na unikalny projekt WWW, dzięki któremu czasy, gdy o Twoim przedsiębiorstwie wiedziała tylko lokalna społeczność, miną bezpowrotnie. Sprawdź, jak zaprojektować atrakcyjną stronę, która przyciągnie klientów i zacznie sprzedawać.

Projektowanie stron internetowych o czym należy pamiętać?

Czy wiesz, że użytkownik jest w stanie już w kilka sekund ocenić, czy pozostanie na danej witrynie, czy ją opuści i uda się pod inny adres? Właśnie dlatego celem projektowania stron internetowych nie jest już tylko zwiększenie widoczności w wyszukiwarce i dotarcie do użytkowników, ale również zatrzymanie odwiedzających na dłużej w serwisie. Dzięki temu łatwiej zachęcić odbiorców do wykonania pożądanych działań np. wypełnienia formularza.

Warto pamiętać, że firmowe strony WWW można oceniać pod kątem wielu elementów. Wszystkie części składowe muszą być wysokiej jakości, jeśli witryna ma przyciągać potencjalnych klientów i zdobyć przewagę w Google. Skuteczną witrynę firmową charakteryzuje:

  • nowoczesna technologia strona powinna być mobilna i przystosowana do wymagań wyszukiwarki,
  • wartościowa i interesująca treść przyciąga użytkowników i winduje stronę na wysokiej pozycji,
  • bezpieczeństwo gwarantuje je wdrożenie certyfikatu SSL,
  • atrakcyjny web design, czyli wygląd strony strona powinna przyciągać uwagę, a także być funkcjonalna.

Oparta na poniższych fundamentach strona nie tylko pełni rolę wizytówki Twojej firmy w sieci, ale również buduje i wspiera relację z odbiorcami, wzbudza zaufanie, kształtuje wizerunek oraz zwiększa rozpoznawalność marki. Unikalny serwis jest najlepszą formą reklamy, pierwszym krokiem do pozyskania kontaktu i nowym kanałem sprzedaży.

Przekonaj się więc, jak na bazie wymienionych elementów projektować skuteczne witryny dla firm.

Projektowanie stron WWW. Jak stworzyć witrynę, która sprzedaje?

Filary dobrze zaprojektowanej strony firmowej

1. UX design z myślą o wygodzie użytkowników

Strona WWW, która sprzedaje, jest przyjazna dla użytkowników i wyszukiwarki to fakt. Jednak co to właściwie oznacza?

Skuteczna witryna musi być atrakcyjna pod względem wizualnym. Każdy serwis powinien być również zorientowany na odbiorców. Oba te elementy, czyli wygląd strony oraz User Experience łączy UX design. Termin ten odnosi się do nowoczesnych projektów, które uwzględniają wszelkie potrzeby, przyzwyczajenia oraz oczekiwania internautów.

Dzięki stronie WWW zaprojektowanej zgodnie z zasadami UX design użytkownik w łatwy sposób odnajduje poszukiwane informacje np. o produktach i realizuje zamierzone działania m.in. zapisanie się do newslettera. Tego rodzaju witryna jest:

  • czytelna i uporządkowana ma przejrzysty interfejs i intuicyjne menu, zawiera proste komunikaty CTA (wezwania do działania), wykorzystuje zakładki, filtry czy kategorie do segregacji informacji;
  • użyteczna zapewnia możliwość kontaktu z firmą, spełnia oczekiwania odbiorców, odpowiada na pytania i rozwiązuje problemy poprzez jasny przekaz, różne metody komunikacji oraz proste komendy np. zobacz”;
  • łatwa i intuicyjna w obsłudze umożliwia skuteczną nawigację dzięki właściwym nagłówkom, opisom, tytułom, pomocnym sekcjom czy poprzez menu okruszkowe.
  • nowoczesna i atrakcyjna estetyczna, utrzymana w stonowanej kolorystyce, zgodna z najnowszymi trendami;
  • otwarta na klienta poza zakładką z danymi kontaktowymi zawiera również rozwiązania, które poprawiają komunikację z użytkownikami jak np. livechat czy funkcja callback (połączenie z konsultantem).

Pamiętaj, że na doświadczenia internautów w kontakcie ze stroną ma wpływ nie tylko przyciągający uwagę wygląd i komfort użytkowania, ale również stabilność oraz bezawaryjność. Zadbaj więc o szybkie ładowanie witryny, co zapewni stabilny hosting i domena. Wyeliminuj błędy niezgodne z ideą UX design, np. niedziałające linki.

2. Responsywność, czyli witryna dostępna na każdym urządzeniu

Dziś właściwie trudno sobie wyobrazić stronę, która nie wyświetla się prawidłowo na różnych urządzeniach zarówno na komputerach stacjonarnych czy laptopach, jak i smartfonach. Dlatego też jednym z filarów witryn internetowych jest responsywność. Ta nowoczesna technologia sprawia, że serwis WWW jest przystosowany do każdej szerokości ekranu.

Dlaczego jest to takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że według raportu E-commerce w Polsce” już nawet 76% internautów korzysta z urządzeń mobilnych, aby zrobić zakupy. Dzięki technologii RWD można docierać więc do klientów niezależnie od sprzętu, którego w danym momencie używają. Ponadto strona responsywna jest nie tylko przyjazna dla użytkowników, ale również wysoko oceniana przez wyszukiwarkę.

Projektując witrynę, zadbaj więc o to, aby prezentowała się dobrze zarówno w małych, jak i dużych rozdzielczościach. Niedopasowanie do różnych ekranów może sprawić, że internauta opuści stronę, jeszcze zanim zapozna się z ofertą. Nie możesz do tego dopuścić!

3. Dobry copywriting, czyli przyciąganie słowem

Dobrze zaprojektowana witryna WWW nie może obyć się bez wartościowych treści. Należy jednak pamiętać, że internauci to specyficzni czytelnicy, którzy zawartość stron internetowych pochłaniają zadaniowo. Wykazują bowiem tendencję do skanowania tekstów, a gdy nie znajdują odpowiedzi na zadane pytanie, to zaczynają szukać pod innym adresem.

Dlatego wszelkie wysokiej jakości treści od opisów produktów w sklepie internetowym, przez wpisy blogowe, po teksty sprzedażowe powinny:

  • zawierać odpowiednie słowa kluczowe,
  • być przygotowane do określonej grupy docelowej,
  • odpowiadać na potrzeby odbiorców,
  • mieć przejrzystą i atrakcyjną formę,
  • przestrzegać zasad dobrego pisarskiego stylu,
  • wykorzystywać język korzyści,
  • być unikalne i poprawne językowo,
  • realizować wymogi wyszukiwarki Google,
  • wyczerpywać temat i zawierać materiały wizualne.

Dobry copywriting przydaje się również przy tworzeniu nazwy domeny, czyli unikalnego adresu strony WWW.

4. Certyfikat SSL, czyli w trosce o bezpieczeństwo

Mimo że wciąż podejmowane są działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w sieci, to nadal czyhają na internautów różne zagrożenia. Dlatego też dane Twoje i Twoich klientów wymagają odpowiednich zabezpieczeń. Chcesz zapewnić swoich odbiorców o poufności informacji takich jak np. numer karty kredytowej? Postaw na jedno z najważniejszych obecnie zabezpieczeń, czyli certyfikat SSL.

Secure Socket Layer to uniwersalny i powszechnie przyjęty standard szyfrowania danych. Chroni informacje o właścicielu witryny i jej użytkownikach. Warto zapamiętać, że zamknięta kłódka w pasku zadań oraz adres internetowy zaczynający się od przedrostka https:// określa, czy strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL. Co ważne, bezpieczny serwis jest lepiej oceniany przez wyszukiwarkę Google.

5. Działania SEO, czyli sposób na lepszą widoczność w sieci

Jak widzisz, projektowanie strony obejmuje wszelkie aspekty techniczne serwisu oraz pracę nad jego zawartością. Już w trakcie tworzenia witryny warto pomyśleć o optymalizacji pod wyszukiwarki. To jednak nie wystarczy Google wciąż aktualizuje swoje algorytmy, dlatego należy na bieżąco wprowadzać wszelkie wytyczne i prowadzić działania zgodne z zasadami SEO.

Search Engine Optimization to długotrwały proces, którego celem jest osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach organicznych (bezpłatnych). Jeśli chcesz zwiększyć świadomość Twojej marki w sieci, to musisz zadbać, aby Twoja witryna była nie tylko przyjazna dla użytkowników, ale również dla wyszukiwarki. W końcu im lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów.

Jak zaprojektować stronę, która sprzedaje? Podsumowanie

Dobra strona internetowa dla firm spełnia oczekiwania użytkowników, wzmacnia współczynnik konwersji i zachęca potencjalnego klienta do powrotu w przyszłości. A sukces w sieci zależy od wcześniej wymienionych filarów.

Zadbaj więc o to, aby Twój serwis był responsywny, funkcjonalny, atrakcyjny pod względem treści i wyglądu, bezpieczny oraz dobrze zoptymalizowany. A jeśli nie masz na to czasu, to powierz stworzenie strony WWW agencji marketingowej WeNet. Specjaliści zaprojektują dla Ciebie unikalną i przyjazną w użytkowaniu stronę, dopasowaną do branży oraz Twoich potrzeb. W pakiecie dostaniesz także domenę i hosting.

Wygoda, czas i profesjonalne wsparcie to wszystko zyskasz, jeśli zdecydujesz się na współpracę ze sztabem specjalistów. Wejdź na WeNet.pl i poznaj szczegóły oferty.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

jastrzebienews_kf